Har Google börjat förstå?

Har Google börjat förstå?

04 november 2013 | Av | Lämna en kommentar

Gästblogginlägg av Markus Eriksson, Press- och informationsansvarig på Northmill AB. SEO från ruta ett 2007 lanserade Northmill, som en av de första svenska aktörerna, små och korta konsumentkrediter i Sverige. Vid det här laget hade ingen inom organisationen ens ett hum om vad ordet sökordsoptimering innebar. Ganska snabbt förstod man att Google skulle vara den [...]

Läs mer

SEO för e-handlare 2013

SEO för e-handlare 2013

21 december 2012 | Av | 3 Kommentarer

Hej! Jag tänkte att jag skulle ge er e-handlare lite tips på hur ni ska tänka på SEO under nästa år. I alla fall i början av året. Hur Google kommer funka under Q2 har vi ju ingen aning om och du har säkert redan märkt av det här i år; Google förändras och gör [...]

Läs mer

Virtusize – minska dina returer och öka konverteringen

Virtusize – minska dina returer och öka konverteringen

13 november 2012 | Av | 1 Kommentar

Gästbloggsinlägg av Gustaf Tunhammar, CEO och grundare av Virtusize. E-handeln med kläder har ökat markant de senaste åren och allt fler stora aktörer etablerar sig online. Med en årlig tillväxt på över 15 procent är kläder ett av de e-handelssegment som ökar allra mest. Men det finns ett stort problem för klädhandeln på nätet – upp till [...]

Läs mer

Shopic eCommerce – skräddarsydd e-handel

Shopic eCommerce – skräddarsydd e-handel

25 oktober 2012 | Av | Lämna en kommentar

Kreationsbyrån lanserar idag Shopic eCommerce - en helt ny typ av e-handelsplattform, framtagen för att på ett enkelt sätt kunna skräddarsys efter de olika krav e-handlare har. E-handelssystemet är en unik sammansättning av ett kraftfullt innehållshanteringssystem (CMS) och en modern e-handelslösning. Resultatet är ett användarvänligt och kraftfullt system. – Shopic eCommerce är en komplett e-handelslösning för dig som vill [...]

Läs mer

Resan mot utlandet

Resan mot utlandet

10 september 2012 | Av | 3 Kommentarer

Gästbloggsinlägg av Anders Karlsson Den är långt ifrån klar, den är precis påbörjad och den kommer fortsätta i minst 6 månader till innan själva resan är över och vi har kommit fram. Men det jag tänkte skriva lite om här är vilka key-findings vi gjort på den lilla resa som nyss är påbörjad, det handlar [...]

Läs mer

Utvärdera din sökmotormarknadsföring

Utvärdera din sökmotormarknadsföring

29 juni 2012 | Av | 4 Kommentarer

Gästbloggsinlägg av Michael Wahlgren, VD och grundare på SEO-byrån Pineberry. I mitt jobb på Pineberry har jag förmånen att träffa många framgångsrika och trevliga e-handlare. För alla dessa är sökmotormarknadsföring i en eller annan form en självklarhet. Däremot är det inte alltid självklart hur en investering i sökmotormarknadsföring ska utvärderas. I mitt tycke utvärderas den [...]

Läs mer

Gästblogga på E-handel Showcase

Gästblogga på E-handel Showcase

06 april 2012 | Av | Lämna en kommentar

Har du något intressant du vill dela med dig av som berör svensk e-handel? I så fall går det alldeles utmärkt att gästblogga här på E-handel Showcase. Tveka inte att kontakta oss med förslag på ämne som du vill skriva om så återkommer vi så fort som möjligt.

Läs mer

Kommentarer på E-handel Showcase

Kommentarer på E-handel Showcase

Vi ser gärna att du som besökare kommenterar det som skrivs i denna blogg eller något av de showcase som finns upplagda här på sajten. De finns dock ett par regler gällande kommentarer för att de ska godkännas: Kommentarer behöver vara sakliga och hålla sig något så när till det ursprungliga ämnet för bloggposten eller [...]

Läs mer

Nystart för E-handel Showcase

Nystart för E-handel Showcase

25 februari 2012 | Av | Lämna en kommentar

Sedan starten 2009 har det lagts upp nästan 200 showcase av svenska e-butiker på E-handel Showcase. Många av dessa har dock ändrat design under årens lopp eller bytt plattform. Några har tyvärr också lagt ner verksamheten helt. På grund av detta var en hel del av den information som låg på E-handel Showcase inte helt [...]

Läs mer